Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Character artist

Stvořte postavy, hrdiny i monstra

dolů

Character artist alias tvůrce postav je pánem postaviček. Vytváří 3D postavy podle referenčních obrázků nebo výtvarných návrhů od concept artisty.

Modeluje tedy podobně jako 3D herní grafik, ale vzhledem k výtvarné náročnosti tvorby postav potřebuje mnohem více talentu/dovedností/zkušeností – zejména dokonalou znalost lidské anatomie, sochaření a znalost většího množství programů než běžný 3D herní grafik.

Kreslení: Dokáže výborně kreslit postavy a portréty podle předlohy i zpaměti. Takže musí dobře znát lidskou anatomii.

Modelování: Má schopnost převést objekt z fotky nebo obrázku do 3D podoby. Má cit pro vnímání formy, proporcí, barvy a textury.

Používání 3D softwaru: Vytváří modely s využitím nejrůznějších programů, zná nejnovější technologie a techniky. Dokáže držet krok s aktuálními novinkami v 3D tvorbě.

Používání herních enginů: Dokáže do herních enginů přidat výtvarné umění, chápe jejich technická omezení a možnosti.

Rozumí procesu animování postav: Nemusí být animátor, ale má přehled o tom, co se používá na animaci pohybů postav a mimiky obličeje.

Spolupracuje s concept grafikem, technickými grafiky, animátory a technickými animátory.

Uvádíme některé z nástrojů používaných profesionály:

  • Software pro úpravu obrazů (Adobe Photoshop)
  • Software pro 3D modelování (Blender, 3D Max, Maya)
  • Software pro 3D sculpting (Mudbox, ZBrush)
  • Software pro moderní texturovaní a 3D malování (Substance Painter, Substance Designer, Quixel)
  • Software pro tvorbu realistických oděvů (Marvelous designer)
  • Herní enginy (Unity, Unreal Engine)

Pro tvůrce postav je nezbytné, aby uměl velmi dobře kreslit postavy a znal anatomii. To vyžaduje roky příprav a studia. Ideální vstupní bod do herního průmyslu je pozice 3D herní grafik. Nebuďte zklamaní, pokud budete první roky v herním týmu dělat jen zdi a objekty. Pomůže vám to zvládnout nástroje a váš talent na tvorbu postav se bude moci rozvinout vzápětí!

„Začít s malováním zdí není žádná ostuda!“

 
 

Sledujte herní projekty:

Není nutné hry přímo hrát. To po vás nikdo nebude chtít. Ale měli byste se orientovat v tom, jaké postavy se ve hrách objevují, jak jsou stylizované a hlavně, jak jsou vytvořené.

Sledujte trendy a novinky:

Tvorba postav je nejrychleji se rozvíjející oblastí herní grafiky. Neustále vznikají nové postupy a metody, které posouvají herní postavy blíže k realitě. Musíte tyto novinky a trendy sledovat. Čtěte odborné články, sledujte odborná videa. Buďte zkrátka v obraze.

Vytvořte si portfolio:

Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli – klasické kresby, malby, digitální práce, 3D modely. Odstraňte z portfolia všechny práce, které obsahují chyby v anatomii. Protože jeden vadný portrét nebo špatně zobrazené klouby vás mohou připravit o šanci. To je naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.

Networking:

Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, projevujte svůj zájem o obor i jeho znalost a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce