Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Game tester

Hrajte hry celé dny a vychytávejte mouchy

dolů

Game tester hraje celé dny hru, kterou tým právě vyvíjí. Ačkoliv to zní jako velká zábava, je to také dost náročné a mnohdy i frustrující.

Hra, kterou testuje, většinou příliš nefunguje. A tester ji zkouší neustále dokola, každý den, týden, měsíc, po celý rok... Testuje specifické aspekty hry, píše podrobné zprávy o každé chybičce, na kterou narazí. Musí zjistit, za jakých podmínek chyba nastává, kde všude se vyskytuje, a musí sepsat přesný postup, jak ji znovu navodit. Následně pak ověřuje, jestli chybu vývojářský tým odstranil. Hledá nedostatky programu, překlepy v textu, grafické nebo zvukové zádrhele i problémy spojené s autorským právem.

Práce testera slouží často talentovaným jedincům jako vstupní brána do herních studií. Jako testeři mají totiž možnost seznámit se s mnoha aspekty herního vývoje a pochopit fungování studia. Testeři se pak mohou snadněji ucházet o technické, tvůrčí i manažerské pozice.

„Hrát si celé dny je děsná dřina.“

 

Hraní her: Orientuje se v hraní her stejného žánru, jako je testovaný projekt. Ví, co je obvyklé a standardní, chápe, co je inovace a co je chyba.

Dodržování instrukcí: Dokáže testovat přesně podle zadání (a nerozptylovat se při tom jinými aspekty hry).

Dedukce a analýza: Logicky přijde na kloub tomu, co způsobuje ve hře problém.

Komunikace: Umí přesně popsat, definovat a vysvětlit zjištěné problémy.

Smysl pro detail: Najde každou chybičku, precizně ji zaznamená, a navíc dokáže přesně popsat, jaký problém způsobuje.

Trpělivost: Nezačne se nudit, když musí stále dokola hrát tytéž aspekty jedné jediné hry.

Očekává se, že budete používat software pro hlášení zpráv, ale nemusíte ho ovládat předem.

Tester spolupracuje s dalšími testery a podává písemné hlášení hlavnímu hernímu testerovi. Ten hlášení o chybách předává dál. Často se stane, že členové týmu, obvykle programátoři, přijdou a informují se o nalezených problémech přímo s testerem. Úzce spolupracuje také s technickými umělci a programátory, když potřebují otestovat konkrétní aspekty hry.

Pro tuhle pozici nepotřebujete předchozí zkušenosti v oboru. Někteří lidé začínají jako kvalitáři, pak pokračují v dalších oblastech, jako např. gameplay design, animace nebo programování, obvykle po další kvalifikaci nebo zaškolení. Jiní se věnují jen práci v oblasti kvality. Studia si často berou na pozici testera kandidáty, kteří mají potenciál stát se v budoucnu vývojáři, ale zatím nemají dost zkušeností. Známe příklady programátorů, herních designerů, grafiků i animátorů, kteří začínali jako testeři.

Networking:

Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

Jděte si za svým:

Pokud pracujete jako tester, abyste pronikli do herního průmyslu a později se mohli stát návrhářem hry, animátorem nebo programátorem, nezapomeňte získat i relevantní kvalifikaci pro tyto role. Podívejte se na profily pracovních pozic ve hrách, abyste zjistili, na kterou se chcete zaměřit, a jaké další dovednosti budete potřebovat.

-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce